Apr 28, 2009

jangan lupa berdoa!

bismillah,

[sedetik sebelum bertolak ke Mu'tah]

banyaknye la bnda2 dlm masa terdekat ni..
dgn examnye, assignment yg menimbunnye, hafazannye, karismanye, keje2 penting lain lg..fuhhh~
erm...mari doa sama2..

ya Allah ya tuhanku,
pada Engkau lah aku sembah, pada Engkau jualah ku mohon pertolongan,
janganlah engkau jadikan aku leka pada duniaMu lalai dgn akhiratMu,
aku hanyalah hambaMu yg mengharap rahmat dan redhoMu,
Engkau jua yg mengetahui isi hati ku ini,
betapa hati ku sempit dlm duniaMu yg luas ini,
betapa kehendakku terbatas pada kesempatan yg tiada,
hatiku sungguh kecamuk,
pasrahku goyah,
imanku lemah,
diriku lesu,
jasadku mati,
Ya Allah, padaMu sajelah aku mengharap,
tiada yg satu melainkanMu,
tiada yg berkuasa selainMu,
Engkau jualah yg berkuasa atas diriku,
oleh itu....
gagahkan la jasadku,
kuatknlah semangatku,
tetapkanlah imanku,
mantapknlah diriku,
dorongilah aku utk mendekatiMu,
sedarkanlah aku dr lena dan nafsu yg tiada henti panahannya,
sememangnya aku hambaMu yg lemah,
jgnlah Kau masukkan aku dlm golongan hambaMu yg lemah,
krn itulah golongan yg Kau murkai,
dan aku turut membencinya,
sungguh!!! aku hanyalah hambaMu....

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home